Quantcast
Viewing all articles
Browse latest Browse all 2

Hos mormor og morfar

I weekenden har jeg været hos mormor og morfar, hvor jeg blev passet sammen med Vilde, imens mor og far var en tur i Aarhus til en festival kaldet North Side. Mormor og morfar hentede os fredag morgen, og så sov vi der hele tre nætter helt til mandag.

Mens vi var hos mormor og morfar, lavede vi en masse sjove ting. Vi var bl.a. på stranden (hvor det godt nok var lidt koldt). Og så var vi på Hornbæk Havn, hvor vi købte fisk og var på en sjov legeplads (med et skib). Linus var også på besøg, så det var rigtig hyggeligt.

Hjemme hos mormor og morfar spillede vi bl.a. stangtennis i haven. Og jeg hjalp med at grave kartofler op. Morfar havde også købt ti bakker jordbær, så vi spiste rigtig mange friske jordbær og jordbærgrød.

Og så stod jeg da også lige op kl. 4.30 den ene dag. Men heldigvis (for mormor og morfar) lykkedes det mormor at få mig overtalt til at sove videre ”helt” til klokken 6.

I forgårs eftermiddag kom mor og far så for at hente os – og vi var rigtig glade for at se dem (og de var glade for at se os). Inden vi kørte hjem, spiste vi aftensmad hos mormor og morfar.

I går kunne vi selv vælge, om vi ville være hjemme hos mor eller i SFO/børnehave. Og både Vilde og jeg valgte at blive derhjemme til en hyggedag. Først på eftermiddagen hentede vi Ellinor i SFO’en, og så var hun med hjemme for at lege og spise aftensmad i gården.

I det hele taget er det hyggeligt, at så mange af mine venner går i samme SFO. En dag fulgtes jeg med Zandra og Olivia derned, og en anden dag tog vi Rosa med hjem til aftensmad (fordi hendes mor og far skulle noget).

Forrige torsdag var det Grundlovsdag. Her fik far bl.a. bygget min nye, høje seng – imens jeg legede med Olivia. Så den kunne jeg for første gang sove i om natten.

Fredag var der mange, som holdt fri i SFO’en, fordi det var en slags feriedag. Jeg var dog af sted, da mor og far skulle bruge dagen på at rydde op på loftet.

Om aftenen fejrede vi Shyams fødselsdag i gården sammen med Olivia, Rosa, Jolie, Anna, Shyam, Zandra, Rie og Peter. Jeg havde lavet en perleplade i SFO’en til Shyam, og da han havde pakket ud, grillede vi alle sammen. Bagefter så vi Disneysjov hos Rosa, så jeg var først i seng kl. 20.30 – og var meget træt.

Næste morgen sov jeg da også ”helt” til kl. 6.30. Om formiddagen var vi en tur i Lindevangsparken, og om aftenen grillede vi igen i gården sammen med Olivia, Jolie, Zandra og Shyam.

Søndag var vi igen på legeplads – denne gang på naturlegepladsen i Valbyparken sammen med Lasse, Jens Helen og ikke mindst deres søde hund Alfi, som jeg fik lov til at gå tur med i snor.

På legepladsen mødte jeg Betty, som jeg havde gået i børnehave med. Hende legede jeg lidt med, mens Vilde legede med hendes lillesøster Lucil, som Vilde går i børnehave med. Senere var vi på Hvidovre Havn, hvor vi spiste aftensmad og legede.

Mandag var der endnu en fridag (2. Pinsedag). Her var vi til brunch hos Filippa, Linus, Henrik og Janne i deres nye hus – hvor også mormor og morfar var på besøg. Her legede jeg en masse med Filippa og Vilde.

Senere tog vi videre til mormor og morfar, hvor vi var på stranden. Og selvom vandet var lidt koldt, badede både Vilde og jeg.

På vejen hjem i bilen faldt jeg i søvn og blev båret op i min seng. Her sov jeg videre lidt tid – men vågnede så. Jeg var dog ikke oppe så længe, før jeg igen sov.

Nu er det så slut med de mange fridage og helligdage. Så nu skal jeg i SFO hele ugen – lige til vi tager på ferie i juli.

Viewing all articles
Browse latest Browse all 2

Latest Images

Trending Articles

De sidste 14 dage i billeder...

Di: gianni

Naruto Shippuden Episode 481 Subtitle Indonesia

DIY - Hæklet bil og flyvemaskine

NMB48 – Bokura no Eureka (Dance Version) [2013.06.19]

Cirno (Touhou)

Cat & Nazrin (Touhou)

Kyubey (Puella Magi Madoka Magica)

Enoshima Junko Rabbit ears (Danganronpa)

Kaname Madoka (Puella Magi Madoka Magica)

MARGIT BRANDT BESTIK.

ANTIK SØLV CARL JUUL KARTOFFELSKE L-27cm,vejer-55g,1903ÅR

Motor startet im warmen Zustand schlecht. HILFE!

De blødeste hæklede kaniner med lange ører

Komeiji Koishi (Touhou)

SKE48 – Pareo wa emerald – PV_HQ

Nazrin (Touhou)

Aida Mana (PreCure Dokidoki!)

Akaza Akari (Yuruyuri)

Kaname Madoka & Akemi Homura (Puella Magi Madoka Magica)